Program OSS – osnovna sredstva omogućava evidentiranje poslovnih dogadaja u vezi pribavljanja, korišćenja i otuđivanja osnovnih sredstava.
Baza osnovnih sredstava sadrži podatke o svakom osnovnom sredstvu, od trenutka aktiviranja do otuđenja, sa istorijom svih promena koja je uvek dostupna.
Za svako osnovno sredstvo se unose podaci o:
* datumu nabavke, dobavljaču od koga je nabavljeno ili donirano, vrednosti
kontu nabavne i ispravke vrednosti
* amortizacionoj grupi kako knjigovodstvenoj, tako i poreskoj
* lokaciji na kojoj se nalazi, kao i svim premeštajima koji su se desili u toku korišćenja osnovnog sredstva.
Kod prijema osnovnog sredstva automatski se štampa Prijemnica a kod premeštaja Revers. Prilikom unosa više primeraka identičnih osnovnih sredstava omogućeno je kopiranje podataka.
Vrste promena koje se prate su osim nabavke, dodatno ulaganje, amortizacija, revalorizacija, otuđenje, premeštaj, manjak i višak po popisu.
Amortizacija može da se radi pojedinačno ili grupno i da se dobiju rekapitulacije obračuna amortizacije po lokacijama, kontima, amortizacionim grupama ili po inventarnim brojevima.
Za svako osnovno sredstvo omogućeno je evidentiranje dodatnih tehničkih podataka koji su potrebni za osiguranje (marka, tip, fabrički broj) i praćenje servisa sa opisom radova i ugrađenim rezervnim delovima.
Popis može da se radi ili ručno ili korišćenjem mobilnih bar kod čitača. Obrada popisa je maksimalno automatizovana. Ukoliko se popis radi ručno, menjaju se samo podaci gde je došlo do razlike u odnosu na knjigovodstveno stanje, a zatim se razlike automatski knjiže na kartici osnovnih sredstava i formira nalog za knjiženje u glavnoj knjizi.
Ukoliko se popis vrši mobilnim bar kod čitačem, po završenom popisu podaci se importuju u bazu i automatski se utvrđuju razlike u odnosu na knjigovodstveno stanje. Ukoliko je došlo do premeštaja osnovnog sredstva, a revers nije na vreme proknjižen, programski se automatski radi premeštaj i štampa revers za novu lokaciju.
Modul POPOSS – popis osnovnih sredstava, može da funkcioniše i samostalno za one korisnike koji žele da koriste svoje postojeće programe za osnovna sredstva, a popis žele da automatizuju korišcenjem bar kod nalepnica i mobilnih bar kod čitača.
U okviru programa OSS postoji veoma bogat set izveštaja:
* kartica osnovnog sredstva
* knjiga osnovnih sredstava
* spiskovi osnovnih sredstava po inventarnom broju, po nazivu, po amortizacionim grupama, po vrstama, po lokacijama, po statusu (u upotrebi, otpisana, rashodovana, otuđena)
* rekapitulacije promena za određeni vremenski period po različitim kriterijumima, inventarne liste, popisne liste, rekapitulacije viškova ili manjkova...
Za svaki izveštaj moguće je koristiti različite filtere, odnosno uslove i njihovim ukrštanjem, broj izveštaja se multiplicira.